vrijdag 14 september 2012

We kwakkelen rustig voort...


Vorige week maandag heb ik zoals afgesproken was met mijn arts, contact opgenomen om door te geven hoe het ging. Omdat het nog niet erg lekker ging, en ik niet geweldig was opgeknapt, besloot hij dat hij me toch een keer extra wilde zien. Dus werd er een afspraak gemaakt voor afgelopen woensdag. Omdat mijn moeder moest werken, hebben opa en oma voor me gereden. Zelf heb ik niet genoeg energie om heen en terug een uur te rijden. Mijn longfunctie was ongeveer gelijk gebleven (2% achteruit). Over de andere klachten was hij echter niet erg tevreden. Zo heb ik een erg hoge hartslag (ook in rust), ben ik ontzettend moe, kortademig en hoest ik flink. Hij besloot een week prednison voor te schrijven, en als het dan niet beter gaat, word het weer een infuus. Hij gaat dan regelen dat het thuis kan, zodat ik niet opgenomen hoef te worden. Best spannend dus, of het gaat aanslaan of niet. Komende dinsdag/woensdag moet ik weer contact opnemen met het ziekenhuis.

Verder heb ik het op het moment best druk voor mijn doen. Sinds vorige week ga ik weer 2x in de week naar de fysiotherapeut om te kijken of ik wat meer conditie op kan bouwen. Op dagen dat ik fysiotherapie gehad heb, ben ik zo moe dat ik verder niets meer kan. En doordat ik op het moment toch al erg weinig energie heb, doe ik de dagen tussen fysiotherapie door, ook niet gek veel.

Verder heb ik vorige week de knoop doorgehakt en ben ik een zelfstudie begonnen voor beroepsfotografie. Dit kan ik net als vorige cursus helemaal op mijn eigen tijd doen, en ik heb er 6 jaar de tijd voor om het onder begeleiding van een docent te doen. Moet lukken toch? Met die lange winterdagen in het vooruitzicht heb ik zo ook wat leuks om te doen. Afgelopen week was zo druk dat ik nog niet begonnen ben aan mijn cursus, maar wellicht ga ik komende week de 1e les doen.

Groetjes Marianne

2 opmerkingen:

Sanne zei

Hee Marianne!

Met jou gaat het dus ook niet geweldig! Balen zeg! Hopen dat de prednison zijn werk gaat doen en dat een infuus niet nodig is!
Hoeveel % LF heb je nu? De mijne zat een paar weken geleden op zn 59%..

En trouwens, echt super van je cursus! Leuk hoor! :)

XxX

MissPiggy zei

Klinkt goed meisie! (die cursus dan he, niet het ziekzijn natuurlijk...)!

xxx