maandag 29 oktober 2012

Daar ben ik weer...

Het is alweer 2 weken geleden dat ik een blog heb geschreven. Ondertussen ben ik alweer 2,5 week van het infuus af. De keelpijn waar ik het vorige blog over had, bleek geen oververmoeidheid te zijn, maar de voorbode van een griepje. Na een week flink afzien, voelde ik me begin vorige week weer een beetje opknappen. Zoals verwacht heeft het griepje weer flink wat conditie van me afgepakt, dus we weten weer wat we kunnen doen: Conditie opbouwen!;-) Aan het griepje heb ik helaas wel een vervelend hoestje over gehouden. Ik hoop niet dat mijn longfunctie weer achteruit gegaan is door het griepje, maar dat zien we bij volgende controle wel weer. Zolang het bij hoesten blijft, vind ik het acceptabel.
Zoals altijd vind ik het erg moeilijk om niet over mijn grenzen te rennen, en daardoor gebeurt het nogal eens dat ik net een stapje teveel zet, en de dagen daarna weer wat minder kan door extreme vermoeidheid. Zo ben ik vorige week met een vriendin naar het bos geweest, waar we erg mooie foto’s gemaakt hebben. Na afloop was ik versleten, maar de dagen daarna (waarin ik extra rustig aan gedaan heb) heb ik kunnen nagenieten van de mooie foto’s en de gezellige middag!

Afgelopen vrijdag had ik voor het eerst geen prednison meer. Na 2 weken lang afbouwen, was donderdag mijn laatste dagje dat ik 5mg Prednison had. Hoewel de bijwerkingen niet fijn zijn, zijn de afkickverschijnselen dat evenmin. Vanaf vrijdag tril ik over mijn hele lijf (heel vervelend ivm het herkennen van hypo’s), is mijn eetlust flink afgenomen (minder erg;-)) en lijkt mijn energie gehalveerd (dat is dan weer jammer). Het sporten kost hierdoor weer meer energie, en wat ik eerst goed vol kon houden, is nu een erg grote opgave. Voor nu probeer ik dus wat ik had bereikt stabiel te houden, en als dat goed gaat, gaan we weer proberen verder op te bouwen.
Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Topper!!! Hoe gaat het nu met de kriebelende hoest??? Hopelijk gaat het allemaal meevallen (geen aanslag op je longfunctie bedoel ik).

Liefs