donderdag 11 oktober 2012

Einde infuuskuur


Vanmorgen is de PAC-naald verwijderd, en ben ik gestopt met de antibiotica via het infuus. Na 3 weken kuren, was het dan eindelijk zover dat ik het weer zonder mag gaan proberen. De laatste dagen was ik het ook echt zat. Iedere keer laat naar bed moeten omdat je de cassette nog moet verwisselen, ieder moment van de dag de infuuspomp meesjouwen, en een irriterende pleister waar ik steeds meer last van kreeg. Toch hebben we het niet voor niets gedaan, en ben ik ook erg dankbaar voor de vooruitgang die ik heb geboekt tijdens deze infuuskuur. Het mag dan niet leuk zijn om een infuus te krijgen, maar ik ben me er maar al te goed van bewust dat er ook mensen zijn die 3 weken in het ziekenhuis door moeten brengen. Ik mocht het nog thuis doen, en daarmee ook resultaat halen. Alle reden tot dankbaarheid, denk ik zo... Vanaf vandaag mag ik ook beginnen met het afbouwschema van de prednison. Best een beetje spannend, maar ook wel fijn. De sporen van 4 weken een behoorlijke dosering prednison zijn ondertussen goed zichtbaar. Daarbij heb ik last van moeilijk te regelen suikers, slapeloosheid en hyperactiviteit terwijl ik toch erg moe ben.. Vervelende combinatie die twee. Hopelijk gaat het slapen al een stukje beter nu ik geen draadjes meer heb waar ik op hoef te letten. Ach, en anders hoop ik over 2 weken klaar te zijn met afbouwen.

Helaas heb ik sinds 2 dagen flinke keelpijn. Dacht ik eerst dat het van oververmoeidheid kwam, (dan heb ik dat ook wel eens), ik ga steeds meer vermoeden dat ik geplaagd word door een virus. Ondertussen is mijn stem weg en doet mijn keel pijn bij slikken, praten en hoesten. Ik loop de hele dag water en thee met honing te drinken, sabbel de hele dag door op snoepjes, en probeer zo min mogelijk te praten (een hele opgave voor een kwebbeltante zoals ik.. Best handig dat je dan de hele dag alleen thuis bent, heb je tenminste niemand om tegen te praten;-)) Ik kijk het nog even aan tot na het weekend, en als het dan nog niet over is, toch maar even contact opnemen met het ziekenhuis of de huisarts. Ik ben er nog niet helemaal uit, aan wie ik mijn vraag dan voor ga leggen. Ach, hopelijk hoef ik over die vraag niet na te denken, en lost de keelpijn vanzelf op!

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Alie zei

Fijn dat je weer klaar bent met de kuur Marianne. Hopelijk houd je het nu eventjes vol zonder kuur.
Ik kan me je dankbaarheid wel voorstellen hoor. Ik ben me er ook altijd zeer van bewust dat er mensen zijn die die drie weken wél in het ziekenhuis moeten doorbrengen.
Wat de pleister betreft; heb je al eens OpSite geprobeerd??? Een alternatief voor de tegaderm.

groetjes Alie