vrijdag 14 december 2012

Dag 3

Vannacht heb ik slechter geslapen dan de nacht ervoor. Hoewel ik geen infuus had die tot laat liep, was om 00.00 mijn spuit leeg, en om 7.30 alweer.. Tussendoor heb ik veel wakker gelegen, omdat een van de bijwerkingen wel door de medicatie gekomen is, namelijk jeuk! Jeuk en uitslag! Alle warme plekken, krijgen een soort rode uitslag, wat enorm jeukt. Als je er niet aanzit trekt de uitslag weg, maar de jeuk niet. Gelukkig heb ik koelzalf en mentholpoeder, maar toch.. ’s Nachts lig je vaak onder de dekens, en dan word het toch warm. Als ik de dekens afgooi, krijg je het weer koud of lig je niet lekker. Al met al heb ik wel wat geslapen, maar steeds maar korte rukjes. Naast de jeuk en de uitslag, ben ik ook wat benauwder, erg moe en snel duizelig. Allemaal dingen die wel bekend zijn.
Al een paar dagen heb ik last van keelpijn. Ik denk dat het weer eens de bekende oververmoeidheid- keelpijn is. Dinsdag natuurlijk een enorm drukke en lange dag gehad, met ook veel emoties. Daarna met de antibiotica begonnen en toch kortere nachten gemaakt dan thuis. Omdat ik meer keelpijn krijg in de loop van de dag, vermoed ik dat het puur oververmoeidheid is. Het kan ook van de allergische reactie komen, en misschien is het een combinatie van die twee, maar prettig is het niet.
Gelukkig lijkt de reactie op de antibiotica beperkt te worden door de prednison en de allergiemedicatie. Hoewel ik wel wat klachten heb, zijn de meeste klachten goed te houden, zolang ik de medicatie maar neem, en goed smeer en koel;-) Prednison is een paardenmiddel, en heeft veel bijwerkingen, maar op deze momenten ben ik heel blij dat Prednison bestaat.
Vanmorgen kwam de zaalarts, en die wist te melden dat de longfoto er beter uit zag dan in februari. Nu had ik toen volgens mij ook bloedingen gehad, dus heel raar is dat niet. Er is ook gelijk gekeken naar hoe de PAC ligt, en ook die lag gewoon netjes zoals die hoort te liggen. Mooi meegenomen, dat we dit ook gelijk weten.
Vanmiddag kwam de diƫtiste nog even langs, die had verder weinig te melden. Mijn eetlust is ondertussen weer helemaal terug, en met deze hoge dosering prednison zelfs een beetje te erg terug. Ik moest eerst een lijst invullen van wat ik eet, een hele dag lang. Omdat ik echter in het ziekenhuis vrijwel altijd hetzelfde eet, wilde ze de lijst van februari wel gebruiken. Prima! Op zich een kleine moeite om de lijst in te vullen, maar ik heb er een hekel aan om bij alles wat ik eet te denken aan die lijst.
Verder liep vanmiddag mijn vriendin Patricia nog even langs, die een paar maanden terug getransplanteerd is. Als ik in het ziekenhuis lig, probeert ze altijd even langs te komen, en zo nu ook! Erg leuk altijd! Zometeen komt mijn moeder, en dan is het alweer weekend. Komend weekend komen er geen berichtjes, omdat er dan vaak toch weinig te melden is. Mocht er wel wat te melden zijn, bewaar ik dat wel tot maandag, of als het heel dringend is komt er toch een blogje.
Groetjes Marianne

1 opmerking:

Belly1958 zei

hoi marianne,
heel veel sterkte! het klinkt behoorlijk zwaar... :-)
ik lees wel steeds je weblog, hoor. maar ik mag niet teveel typen vanwege overbelast schoudergewricht. vandaar ...
groetjes van Elly