woensdag 12 december 2012

De eerste dag

Ondertussen ben ik al 24u in het ziekenhuis. Gisteravond ben ik begonnen met de Prednison, en vanmorgen ben ik gestart met de antibiotica. Ondertussen is de eerste spuit erdoor, en hangt de 2e spuit net aan. Vanmorgen heb ik wel wat last van prikkelingen (tegen jeuk aan) gehad, maar gelukkig is dit weer weggetrokken. Ik hoop nog steeds dat de prednison de ergste klap opvangt, en me door de allergische reactie heen trekt.

Vannacht heb ik goed geslapen, al was het wel wat kort. De antibiotica was pas tegen 12u klaar, en daardoor sliep ik ook toen pas. Vanmorgen om 6u werd er alweer antibiotica aangehangen, dus toen was ik weer wakker. Het is de bedoeling dat dit naar 1x per dag de hele gift gaat, ipv 3x per dag een deel van de gift. Ik hoop dat ze die dan om 14u smiddags zetten, zodat ik smorgens en savonds op mijn eigen tijd kan gaan slapen.

Vanmorgen is er al 2x bloedgeprikt. 1x voor de afdeling en de wensen van de cardioloog, en een keer een bloedgas. Verder ben ik voor een longfoto geweest, waar ik heen mocht met een charmant mondkapje op, omdat het buiten mijn stapuur was. Gelukkig kon ik met de rolstoel, want ik sta erg trillerig op mijn benen, en werd zelfs met de rolstoel al licht in mijn hoofd en draaierig.

Nu wachten op de uitslagen van bloed en foto. Verder is het afwachten hoe heftig de allergie word, en of ik
opknap van de andere antibiotica’s, de prednison en de combivent vernevelen, wat ik er ook bij heb gekregen.

Er is verder niet zo veel te vertellen. Wel zal ik mijn adres nog even doorgeven, omdat ik al van verschillende mensen heb gehoord, dat die mijn adres wilden.

Hagaziekenhuis,
Locatie leyweg,
t.n.v. Marianne Vlot
Afdeling 6a
Kamer 16
Leyweg 275
2545CH den Haag

Als je/u op bezoek wilt komen, graag eerst even contact opnemen met mijn moeder of mij, zodat ik niet met dubbel bezoek kom te zitten, terwijl ik op andere dagen alleen zit.

Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: