dinsdag 11 december 2012

En toen was ik (opnieuw) het haasje....

Vandaag moest ik naar het ziekenhuis voor controle. Allereerst moest ik longfunctie blazen, en die bleek niet gestegen, maar was zelfs achteruit gegaan. Daarbij opgeteld mijn klachten die niet verminderd waren, besloot de arts dat er wat moest gebeuren. Als je na bijna 2 weken infuus nog niet opgeknapt bent, is het niet de juiste antibiotica. Nadat ze naar mijn kweken had gekeken, werd besloten dat ik zou stoppen met deze antibiotica, en over zou gaan op 2 andere antibiotica. Omdat de ene niet met thuisbehandeling kan, start ik voor minimaal 1 week in het ziekenhuis. Daarbij wilde ze ook een hoge dosering prednison geven, zowel voor mijn longen, als ter bestrijding van de allergie die ik op de antibiotica die ik ga krijgen. Na een week kijken ze dan of ik opgeknapt ben, en of ik naar huis mag met 1 antibiotica en de prednison.

Vanmiddag ben ik bij de cardioloog geweest. Ik heb een hartfilmpje laten maken, en een gesprek gehad. Morgen word er hier op de afdeling uitgebreid bloed geprikt, waarin ze ook de wensen van de cardioloog meenemen. Verder moet ik in januari nog terug voor verschillende onderzoeken, maar ook de cardioloog wilde eerst de behandeling van deze infectie afwachten, omdat ik voor bepaalde onderzoeken zo fit mogelijk moet zijn, om goed te kunnen beoordelen.

Morgen krijg ik ook nog een longfoto begreep ik, dus ik word helemaal doorgelicht. Ik ben nu vast met de prednison gestart, en morgen vroeg beginnen ze met de antibiotica waar ik allergisch voor ben. We hopen dat de bijwerkingen meevallen, aangezien ik nu met de prednison gestart ben, en dit de allergie vaak onderdrukt. Ik hoop jullie de komende dagen op de hoogte te houden, maar weet niet of er iedere dag een blog verschijnt.

Groetjes Marianne

3 opmerkingen:

Marjan zei

Balen zeg, veel beterschap! x Marjan

Pa zei

Sterkte en beterschap Marianne!

Mara zei

Potjandikkie! Dat is balen zeg. Hopelijk knap je met de nieuwe combi wel snel op. Beterschap!