woensdag 19 december 2012

Morgen een dagje onderzoeken...

Vandaag heb ik wat meer duidelijkheid gekregen over de onderzoeken. Gisteren is er nog bloed geprikt om bepaalde waardes te bepalen, en om te kijken of ik voor de Gastroscopie nog iets moet krijgen om bepaalde bloedwaarden goed te krijgen. Verder kreeg ik vandaag de specifieke tijd van de gastroscopie morgen, en kreeg ik te horen dat ik ’s morgens vroeg al een echo van de buik krijg. Zo hoef ik maar 1x nuchter te blijven, maar wel heel lang. Ik moet namelijk vanaf vannacht 00.00 nuchter blijven, en dan zowiezo tot na de echo. Dan mag ik een licht ontbijt met mijn medicatie, en daarna mag ik tot 15u (de gastroscopie) niet meer eten en drinken. Het zal dus een lange dag worden. Zowel omdat het spannend is, maar ook omdat ik nuchter moet zijn. Gelukkig is het wel allemaal dan voor het weekend geregeld, en hoef ik er ook met de kerst niet tegenaan te hikken. Hoe langer je ergens tegenaan hikt, hoe erger het opzien wordt.
Verder blijft het verhaal hetzelfde.. Ik ben moe, moe en moe.. Hang de hele dag een beetje op bed, probeer wel wat spieroefeningen te doen, en zelf wat dagelijkse bezigheden uit te voeren, maar mezelf douchen gaat niet, en het grootste gedeelte van de dag kan je mij op bed vinden. Wat dat betreft hoop ik dat ze snel wat aan mijn bloedarmoede gaan doen. Of er nu wat uit de onderzoeken komt of niet, de moeheid en duizeligheid zijn niet erg fijn. Zodra ik overeind kom, of een tijdje rechtop zit, ben ik zo moe en duizelig dat ik weer moet gaan hangen/liggen.
Omdat ik niet weet hoe het morgen met de onderzoeken verloopt, weet ik niet of ik morgen een blog schrijf. Mogelijk werkt mijn moeder de site bij, en anders word het gewoon vrijdag. Geen bericht, goed bericht zullen we maar zeggen;-)
Groetjes Marianne

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel sterkte morgen. En hopelijk knap je daarna snel op.
Liefs, Riet

Anoniem zei

Hoi Marianne,

Veel sterkte morgen. En met jou hoop ik op een goede uitslag. Dat je meer duidelijkheid krijgt over je moeheid en dat tie goed te behandelen/bestrijden is.
Groeten,
Anja

Sammy zei

Veel succes morgen meid!

xx Sam

Anoniem zei

dag Marianne heel veel sterkte
toegewenst en hopelijk kom je gauw weer thuis gr. hier uit Giessenburg
Jaap,Corrie
Jaco
Marijke-Jeroen