dinsdag 18 december 2012

We logeren nog even verder...

Uit het overleg zijn toch nog enkele dingen naar voren gekomen, wat ik niet had verwacht. Uit het bloedonderzoek blijkt dat ik een behoorlijke bloedarmoede heb. Omdat deze in een week verergerd is, willen ze gaan kijken waar het vandaan komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een infectie of ergens een bloeding. Om te beginnen willen ze dus deze week nog een buikecho en een gastroscopie gaan doen. Deze gastroscopie krijg ik omdat ik bekend ben met spataderen in mijn slokdarm, vanwege de vergrote lever en milt. Verder moet ik vrijdag opnieuw longfunctie blazen. Dit om te kijken of ik dan wel wat vooruit gegaan ben. Verder mag ik in ieder geval met de kerst wel met verlof, maar in verband met mijn allergie loopt de ene antibiotica door. Na de kerst moet ik waarschijnlijk weer terug, voor verder onderzoek, of behandeling van de bloedarmoede. Ook start dan de andere antibiotica weer, om optimaal te kunnen behandelen. Afhankelijk van de onderzoeken kan er nog van alles veranderen.
Aan het eind van de middag kreeg ik te horen dat de gastroscopie donderdagmiddag al gepland staat. Mochten ze bloedende vaatjes in mijn slokdarm vinden, kan het zijn dat ze die gelijk dichtmaken. Mogelijk krijg ik na het onderzoek ook medicatie tegen de spataderen, maar dit is nog even afwachten.
Voor nu dus nog niet naar huis, en gewoon hier in het ziekenhuis blijven. Zodra er meer nieuws is, horen jullie weer van mij.
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: