woensdag 6 februari 2013

Controle ziekenhuis

Maandag ben ik voor controle naar het ziekenhuis geweest. Mijn longfunctie was helaas alweer een paar procent minder dan eind december, 3 dagen voordat ik van mijn infuus af ging. Mijn arts was hier niet erg bezorgd over, omdat het goed kan zijn dat het een tijdelijke winterdip is. Mijn bloedwaarden waren gelukkig alweer wat beter dan tijdens mijn opname, maar voordat de hele “voorraad” weer aangevuld is, kunnen er nog wel een paar maanden voorbij gaan. De vermoeidheid zal stapje voor stapje minder worden, maar ook dit kan nog wel een tijdje duren. Moe ben ik natuurlijk altijd, maar de vermoeidheid die ik er door de bloedarmoede bij heb, maakt dat ik nog minder kan dan het minimale dat ik daarvoor kon.
Kortom, een kwestie van geduld hebben. Ik heb al een paar keer de vraag gekregen waarom men geen ijzerinfuus geeft. De reden hiervan is echter, dat als ik dan een grote bloeding krijg, en bloed nodig heb, ze dit niet kunnen geven omdat ik dan recent al ijzer heb gehad. Daarbij is ijzer een goede voedingsbodem voor de bacteriƫn in je longen, waardoor ze niet teveel in een keer willen geven. Wellicht verschilt dit per ziekenhuis, maar dat is dus de reden dat ze het bij mij niet willen doen. Met een afspraak over 2 maanden, mocht ik weer lekker mee naar huis. Het reservetasje dat we sinds vorige keer niet meer thuis durven te laten (11 december werd ik na een polibezoek gelijk opgenomen en had ik niets bij me), ging weer lekker mee naar huis, waar het weer uitgepakt werd.
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: