dinsdag 16 april 2013

De eerste 24 uur...

Bij logeren denk je aan gezelligheid, laat opblijven, praten tot diep in de nacht, veel lol maken, en uiteindelijk lang uitslapen, en leuke dingen doen.. Als je het over overnachten in een hotel hebt, denk je aan luxe, fantastisch eten, speciale dingen doen, een heerlijk bed, mooie kamer en ontbijtservice.. Dat past dan al beter bij de situatie van een ziekenhuis, alleen enigszins aangepast. De luxe in een ziekenhuis bestaat vaak uit een eigen kamer, en extra luxe is het, als je een eigen badkamer en wc hebt. De koude maaltijden (ontbijt en lunch) vind ik prima, echter het warme eten, valt nog wel het een en ander aan te verbeteren.. Maar goed.. Zeg nu zelf.. Als je hier maar 2 dagen eet, klaag je daar ook niet over;-) Gisteren bestelden we chinees (aangezien we wel wat verwend mochten worden, na zo’n lange dag ziekenhuis en wachten), vandaag bestelde ik de lekkerste maaltijd die op de kaart staat… Speciale dingen bestaan hier niet in de leuke zin, dus dat is dan weer niet echt hotelwaardig;-) Het bed slaapt prima, de kamer is voor een ziekenhuiskamer super, en de ontbijtservice ontbreekt niet. Heb je hulp nodig, kan je bellen, en staat de zuster aan je deur.. Eigenlijk heb ik het nog niet zo slecht, als je het op deze manier bekijkt;-)
Toch hoop ik dat alles goed blijf gaan, en ik inderdaad, zoals de arts vanmorgen zei, dan morgen naar huis mag met infuus. Ondertussen zit ik op de helft van het opbouwschema. Er moeten nog 2 stappen genomen worden, maar wel vrij grote stappen. Helaas heb ik al wel last van uitslag en jeuk, vooral op de bekende, warme plekken. Met wat koelzalf en mentholpoeder nog wel te houden, maar comfortabel is anders..

Gelukkig maakte ik vannacht een erg lange en goede nacht. Met 8u slapen in een ziekenhuis, en 1 onderbreking (toen om half 6 de spuit leeg was) heb ik het beslist niet verkeerd gedaan voor een eerste nacht in een hectisch ziekenhuis. Telt natuurlijk wel mee dat gisteren een enorm lange dag was.. Vooral het wachten..

Vanmorgen ben ik begonnen met de bètablokker. Als goed is moet mijn hartslag nu wel lager worden, en hopelijk daarmee ook mijn vermoeidheid verminderen. Totaal anders als normaal aan het begin van de kuur, zit ik de hele dag al op de stoel. Voornamelijk omdat dit de koelste plek is, maar ook omdat mijn conditie dit keer nog niet in de kelder zit, en nu al een kuur gestart word. Laten we hopen dat ik door de allergie geen smakker naar beneden maak, en als ik thuis ben weer verder kan gaan met opbouwen, waar ik gebleven was.. Maar nu eerst maar eens zien dat ik weer thuis kom, en in mijn eigen bed kan slapen..

Na een lange dag alleen, waarin ik verder haakte aan mijn nieuwe project (een theepot), een puzzeltje maakte, wat op facebook achter chat zat en wat een en weer liep om niet te lang in 1 houding op een stoel te zitten, ben ik het ziekenhuis behoorlijk zat. Niet gek natuurlijk ,want er is niet veel te beleven, en van mijn kamer af mag ik niet. Misschien dat ik vanavond nog even vraag of ik op stapuur mag, maar volgens mij ligt het behoorlijk vol, en ik lig niet op een officiële CF kamer. Mijn kamer is officieel een 2-persoonskamer, die ik nu heerlijk voor mezelf heb! : - )

Straks komt mijn moeder gezellig door uit haar werk, om hier te eten, wat te kletsen en dan weer naar huis te gaan. Hopelijk ga ik dan volgende keer als ze naar huis gaat, met haar mee:-) Gelukkig kon ze morgen ruilen, zodat ze niet ’s morgens vrij is, maar ’s middags. Dat komt beter uit, als ze mij zelf wil halen.

Hopelijk komt de volgende blog thuis vandaan. Ik blijf wel hier bloggen, totdat de infuuskuur voorbij is, maar er komt niet meer iedere dag een blog.

Groetjes Marianne.

Geen opmerkingen: