woensdag 24 april 2013

Tegendraads...

Hoewel het altijd jammer is om dingen af te zeggen vanwege je gezondheid, is het dubbel moeilijk als het gaat om een bruiloft. Bruiloften komen niet zo vaak voor, en hebben toch een speciaal tintje. Maandag trouwde mijn tante. Het zou geen hele lange dag worden. ’s Morgens trouwen in het gemeentehuis, daarna wat foto’s van het bruidspaar met de bruidsmeisjes en vervolgens koffie met gebak en aansluitend een warm-koudbuffet bij familie. Een paar maanden geleden had het bruidspaar mij gevraagd om foto’s te maken op hun dag. Hoewel me dit ontzettend leuk leek, heb ik hier al vrij snel voor bedankt. Door de bloedarmoede die ik op dat moment had, bouwde ik zeer langzaam op. Ik zou niet genoeg energie hebben om en de dag bij te wonen, en dan ook nog eens belangrijke foto’s te maken. Daarom koos ik er voor, om de foto’s aan iemand anders over te laten, en zelf alleen aanwezig te zijn. Helaas gooide mijn opname, en het beginnen van een infuuskuur de plannen in de war. In plaats van naar de bruiloft te kunnen, bleef ik thuis. Gelukkig heb ik dankzij de foto’s die me via sms werden toegestuurd, en de lekkere hapjes die meegebracht werden naar huis, toch een beetje mee kunnen genieten. Het is niet altijd het leukste om aan je gezondheid te moeten denken, maar soms kom je er niet onderuit.
Dinsdag bleek dat ik niet alleen eigenwijs ben, maar ook nog eens tegendraads;-) Zoals ik al eerder vertelde, ben ik op het moment helemaal verslaafd aan haken. Mijn huidige project is een theepot, een project wat niet zomaar klaar is. Bij een eerder project (een cupcake) liep ik al een keer klem, omdat ik “de lusjes” waar het patroon het over had, niet op mijn werkje zag. Wijsneus die ik ben, bedacht gewoon dat ik ook een apart roezeltje kon haken, en die eraan kon naaien. Prima opgelost toch? Helaas kwam ik nu bij de theepot opnieuw het probleem “lusjes” tegen. Omdat ik er al 2x tegenaan gelopen was, besloot ik een kennis om raad te vragen, die zelf ook haakt. Na even puzzelen waren we er uit.. Normaal schijn je met de klok mee te haken, maar ik haak(te) tegen de klok in. Hierdoor kwam de kant die normaal de buitenkant moest zijn binnen, en andersom. Gelukkig kon ik met wat priegelwerk, mijn haakwerk keren, en alsnog op de goede manier verder gaan. Maar ja.. Dat ik tegendraads ben, is wel weer gebleken.. Hoewel.. Bereidwilligheid om te verbeteren is ook gebleken…;-) hihi…
Vanmorgen hoorde ik bij iedere beweging een soort krakend geluid bij mijn PAC-naald. Ik heb dit al eerder gehad, toen ik een opname had. Na het vervangen van de naald, was dit probleem over. Ik ben er niet helemaal zeker van, waar het precies aan ligt. Het kan zijn dat de naald over de bodem schraapt, maar het kan ook zijn, dat het ligt aan de gripper die boven de huid zit. Na contact met het ziekenhuis, hebben we besloten de naald maar even te laten vervangen door het AVT-team, en dit kwamen ze vanmiddag doen. Na die tijd heb ik geen gekraak meer gehoord.
Op dagen als die van vandaag, baal ik extra dat ik antibiotica heb. Het zonnetje scheen de hele dag, maar ik kan niet lang daarin zitten, omdat ik dan uitslag en jeuk krijg. Gelukkig heb ik me op een andere manier vermaakt, door een “opdracht” uit te voeren, die nog op me lag te wachten… Met niets gaat de tijd zo snel, als lekker photoshoppen, en ontwerpen maken. Mijn haakwerk heeft vandaag daardoor niet veel vorderingen gemaakt, maar hé.. Die is dan vast morgen weer aan de beurt;-)
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: