donderdag 2 mei 2013

Controle in het ziekenhuis

Vandaag mocht ik voor controle naar het ziekenhuis. Afgelopen week voelde ik al dat het beter ging dan aan het begin van de kuur. Ik hoestte minder, was minder benauwd, en leek iets meer te kunnen. Ik durfde echter niet te hopen op vooruitgang, omdat de prednison ook voor een tijdelijke opleving kan zorgen. Toch durfde ik het aan om vandaag zonder “reservetasje” naar het ziekenhuis te gaan. En terecht! Mijn longfunctie was na ruim 2 weken kuren, weer geheel op het oude niveau. Verder was mijn hartslag een stuk lager, dankzij de b├Ętablokker die ik nu dagelijks slik. Hier mag ik dus ook mee doorgaan, aangezien mijn moeheid hierdoor is veranderd. Mijn moeheid is niet weg, maar niet meer zo intens als voor ik de b├Ętablokker ging slikken. Verder mag ik ook stoppen met de ijzertabletten, aangezien mijn waardes weer helemaal goed waren. We zullen het wel in de gaten blijven houden, maar voor nu hoef ik niet meer extra te slikken.
Omdat het zo goed gaat, ook wat de infectie betreft, mag ik gewoon maandag stoppen met mijn infuuskuur. Dit was de planning al (dan heb ik 3 weken infuus), maar het hing af van mijn longfunctie vandaag. De arts was zeer tevreden over me vandaag, en aangezien ik me ook goed voel, maakt het dat ik me ook zeer tevreden voel. Niet dat ik al volledig ben opgeknapt, want ik heb echt mijn klachten nog wel, en mijn bijwerkingen van alle medicatie. Maar weten dat je op de goede weg bent, maandag van het infuus af ga, en dan de prednison ook weer af mag gaan bouwen, maakt me blij… Nog een paar dagen aangelijnd… nog een paar dagen afzien… en dan hopelijk weer steeds een beetje meer opbouwen.. Laat die zon vanaf dinsdag maar schijnen;-)
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: