donderdag 5 september 2013

De vakantie is weer voorbij

Ondertussen zijn we weer een paar weken verder, en ligt de vakantieperiode weer achter ons. Samen met mijn moeder ben ik nog 2 weken er tussenuit geweest. We hebben genoten van een stuk bos en heide op de veluwe, hebben heel wat bezienswaardigheden met een bezoekje vereerd, en samen heel wat steekjes gedaan met haken en borduren. Kortom, een geweldige en gezellige periode. Erik zijn vakantie viel helaas precies voor die van ons, waardoor we een lange tijd van elkaar gescheiden werden ;-) Het 2e weekend van onze vakantie is hij echter bij ons geweest, waarna hij ’s maandags heel vroeg op moest, om te gaan werken. Nadat ik hem uitgezwaaid had, dook ik natuurlijk nog even terug mijn bed in, want hé, ik had nog vakantie ;-)

 

Net vertelde ik al dat we wat bezienswaardigheden hebben bezocht. Zo zijn we naar de beeldentuin (en de zandschulpturen) geweest. Erg leuk om eens te bezichtigen. Dit jaar was het met het thema “Ik hou van Holland”, en verschillende echt Nederlandse dingen waren in het zand afgebeeld. Verder hebben we nog een paar mooie tuinen bezocht, wild gekeken (en gefotografeerd, met dank voor de tips van een kenner ;-) ), en natuurlijk hebben we ook geshopt.

 

Na mijn vakantie had ik gelijk een heel druk weekje met wat afspraken die gepland stonden. Halverwege de drukte, besloten we de planning te wijzigen, en thuis te blijven. In je hoofd kan je namelijk heel wat, maar om ook alles daadwerkelijk uit te voeren, is nog even wat anders..

 

Afgelopen zaterdag heb ik een opdracht voor mijn cursus gedaan. Ik moest daarvoor mensen vragen om (opnieuw) in de bruidskleding te stappen, en een heuse bruiloft nabootsen. Mijn vriendin en haar man offerden zich op, en met mijn vriend als aanmoediging en steun (of was het bruidsjonker?;-)) begonnen we aan de leuke, maar ook wel spannende opdracht. Maar… Al zeg ik het zelf.. Het resultaat mag er zijn.. Met dank aan het stralende stel, dat op hun trouwdag opnieuw zich optuigden, en mijn vriend (als chauffeur, loopjongen, bruidsjonker, mentale steun etc…) Nu mijn cijfer maar afwachten…

 

Wat mijn gezondheid betreft gaat het een beetje op en af. Vlak voor de vakantie hoestte ik erg, was ik ook meer benauwd, maar de boslucht deed me goed, en ik leek te herstellen. Ondertussen zijn we alweer een paar weken thuis, en ik hoest weer meer, maar ben nog niet extreem kortademig, dus kijk ik het nog even aan. Binnenkort mag ik voor de 2e serie verstandskiezen trekken naar de kaakchirurg, en een week daarna mag ik me melden op de longpoli voor controle. Hierover later meer ;-)

 

Groetjes Marianne

 

 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Marianne,

Leuk om je ontmoet te hebben in de vakantie. Wat een positiviteit straal je uit.
Echte vrienden die voor je poseerden voor je fotografie opdracht. Succes met het vervolg van je cursus.
Hoop dat je gezondheid stabiel blijft!

Groeten,
Anja

Alie zei

Klinkt als een heerlijke vakantie met je moeder meid. Maarre....., wanneer mogen we die foto's nu eens zien (hihihi)??? Albert en ik zijn reuze benieuwd naar dat wilde zwijn met biggetjes. ;-)
Wat leuk dat je een bruidsreportage moest doen en inleveren. Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, ik weet zeker dat hij je graag een dagje mee op sleeptouw had genomen én hij had graag je rolstoel geduwd hoor, want dat is hij immers gewend....;-)

Liefs