dinsdag 22 oktober 2013

Een week in het ziekenhuis, en de uitslag van het Groot overleg

Ondertussen lig ik alweer bijna een week in het ziekenhuis. Het opbouwschema van de antibiotica waar ik allergisch voor ben, was donderdagavond afgerond. Dankzij de prednison en de medicatie tegen de allergie, was de allergie een stuk minder heftig, en had ik voornamelijk last van jeuk en uitslag op warme plekken. Verder ben ik behoorlijk moe, maar dankzij de prednison loop ik makkelijker door. Of dit een pre is, kan je jezelf daarbij afvragen, maar in dit geval wel erg handig. Afgelopen week was vooral een week van veel rusten, de antibiotica zijn werk laten doen, en proberen wat dingen op te bouwen.

 Gisteren was het tijd om longfunctie te blazen, en deze was gelukkig weer een stukje vooruit gegaan. Ik ben nog niet waar ik zijn moet, maar er zit weer stijgende lijn in. Qua lichamelijke klachten is er ook nog wel verbetering aan te brengen, maar het zal ook tijd nodig hebben, en je kan niet verwachten dat je in een week helemaal opgeknapt bent. Vanmorgen kwam de artsenvisite langs, nadat hun groot overleg met alle disciplines hadden gehad. We hebben afgesproken dat ik zowiezo tot vrijdag blijf, om allebei de antibiotica’s te gebruiken. Vrijdag mag ik dan met infuus naar huis, en daar ga ik nog een week door met 1 antibiotica via infuus. Ook de prednison wilde mijn arts proberen nu al wat te verminderen. (lees halveren…) Dit is wel erg spannend voor me, aangezien de prednison de allergie ook onderdrukt. Hoe minder lang prednison, hoe minder het afkicken echter is. En het motto van mijn arts: “Je bent nu toch hier, dus kunnen we het wel proberen”. Nu maar hopen dat ik niet een enorme terugslag van de allergie krijg, en dat ik met de halve dosering ook genoeg heb om de allergie te onderdrukken..
 
Wordt vervolgd…

Geen opmerkingen: