woensdag 30 oktober 2013

Weer thuis, maar kuur wat verlengd...


Het is alweer even geleden dat ik mijn blog heb bijgewerkt. Vrijdag moest ik blazen, en na het blazen mocht ik met infuus naar huis. Afspraak was dat ik tot komende vrijdag door zou gaan met tazocin, en daarna zou ik stoppen met infuus en de prednison versneld afbouwen. Helaas ben ik nog steeds kortademig en hoest ik ook nog meer dan ik gewend ben, dus na contact met het ziekenhuis, is de kuur verlengd met 5 dagen, zodat ik de volledige 3 weken met deze antibiotica heb. Betekend ook wel dat ik dan in totaal 5 weken aan het infuus heb gezeten, en dat is een erg lange tijd. Maar goed, van het infuus af gaan, terwijl je nog niet opgeknapt ben is ook geen optie, dus houden we “pietje” (zoals hij is omgedoopt) nog maar even bij ons, en blijven we nog een weekje langer aangelijnd.


Het thuis zijn is heerlijk! Eigen ritme, spullen, omgeving. Lekker doen wat je wilt doen, en wanneer je dat wilt. Geen mensen die binnenlopen terwijl het net even niet uitkomt, en heerlijk in je eigen bed duiken. Het is goed dat er ziekenhuizen bestaan, en de zorg is ook echt niet slecht. Ze hebben de 9 dagen dat ik in het ziekenhuis lag, weer prima voor me gezorgd. Maar thuis blijft beter ;-) Het zou niet goed zijn als dat anders zou zijn.

Verder valt er weinig te vertellen. Ik doe mijn ding, neem mijn rust, maar probeer ook de conditie weer wat op te krikken, haak weer wat minder omdat ik hier weer meer andere dingen ernaast doe, en heb het kort gezegd prima naar mijn zin. Nog 1 weekje doorbijten, en dan hopelijk weer een tijd zonder infuus.

 

Groetjes Marianne