vrijdag 22 november 2013

Door de molen...

Even een korte update over mijn situatie nu.. Gisteren kreeg ik een echo van mijn lever. Deze was niet veranderd ten opzichte van andere keren. Vanmorgen werd er bloed geprikt om de leverwaardes nog een keer te controleren. Sommige waardes waren opnieuw gestegen (oei). De maagdarmleverarts kwam langs en deze wilde toch een onderzoek van mijn maag, omdat de maagpijn wel kan horen bij leverproblemen, maar misselijkheid niet. Daarom krijg ik maandag een onderzoek van mijn maag, en gaan ze met een camera kijken of er iets in mijn maag te vinden is. Verder wil ze morgen uitgebreid bloedonderzoek doen naar de werking van mijn lever. Er zijn namelijk meer waardes die je kan laten controleren. Als ze toch prikken, nemen ze ook nog een keer de standaardwaardes mee. Morgen komt ook de artsenvisite nog een keer langs, om te bespreken hoe het gaat. Een teken dat ze er bovenop zitten, en de zaak serieus nemen. Normaal komt de zaalarts namelijk doordeweek langs, en niet in het weekend. Het weekend een arts, betekent ernst in de zaak. Verder kreeg ik vandaag een tabletje tegen de misselijkheid, en natuurlijk had deze weer wisselwerking met een van mijn andere dagelijkse snoepjes. Dus ook nog maar gelijk even een ecg erbij gepland. Ook kreeg ik nog een bezoekje van de dietiste die me een complimentje gaf dat ik ondanks mijn klachten zo goed mijn best deed toch wat binnen te krijgen. Ze zou zorgen voor een plakje worst voor tussendoor, zodat ik kan proberen dat te pakken. (tot nu toe lukt dat echter nog niet, mijn maag is te onrustige en pijnlijk om meer dan de hoofdmaaltijden te eten, en zelfs die krijg ik maar half of zelfs minder dan de helft op). Kortom.. het lijkt erop dat ik nog wel even mag blijven.. en hoe raar het ook klinkt… Voor nu ben ik er blij om. Bij inspanning ben ik duizelig en krijg ik nog net geen vlekken voor mijn ogen, ik lig het meeste van de dag op bed, en de maagpijn en misselijkheid geven me genoeg ellende om “blij” te zijn dat ze me serieus nemen, en alles eraan doen (ook al zijn de onderzoeken vervelend) om de oorzaak te ontdekken.

Na het weekend meer.
Marianne

3 opmerkingen:

Alie zei

Hè bah meissie. Maar je hebt gelijk dat het beter is dat je er nu even ligt. Laten ze het meteen goed onderzoeken. Half werk is namelijk ook niks.
Heel veel sterkte en succes. Toi, toi, toi meid. We duimen voor je.

Smakkert van ons.

fam J de Jong zei

zo meid weer in het ziekenhuis jij bent de tel toch echt wel kwijt denk de hoeveels te keer dat dat is en dan toch zo goed de moed er inte houden meid je bent een KANJER we bidden voor je dat je of de HEERE je wilt steunen en kracht eb beterschap wilt schenken en je bij wildt staan. Nu maar hopen dat je met je moeder d'r verjaardag weer thuis mag zijn hartelijke groeten fam de Jong uit Leerbroek

fam J de Jong zei

Nou Marianne weer in het ziekenhuis de hoeveeels tekeer is dat ik denk dat je dat echt niet meer weet. We wensen je heel veel kracht en sterkte en we bidden of de HEERE je bij wilt staan. Gr fam J de Jong Leerbroek