zaterdag 7 december 2013

Geringe eetlust blijft, drinkvoeding of sondevoeding?

Net voor het weekend nog even een nieuwe update. De echo waar dinsdag over gesproken werd, bleek een vergissing. Mijn arts had even over het hoofd gezien dat ik begin deze opname een echo had gehad, dus werd de echo geannuleerd, en hoefde deze geen plaats te vinden. Ondertussen zijn de leverwaarden weer wat verder gedaald, en word nagedacht over het wel of niet herstarten van medicijnen. Men is er van overtuigd dat de leverontsteking veroorzaakt werd door een combinatie van 2 medicijnen, die ik vorige week gestopt ben. Hoe ze dit gaan oplossen is nog niet bekend. Komend weekend hoef ik in elk geval even geen bloed te prikken (pauze voor mijn ellebogen, die alle kleuren van de regenboog hebben, en steeds moeilijker te prikken zijn).

 Afgelopen week, kwam ook de dietiste nog langs. Kort gezegd had ik 2 opties.. Drinkvoeding (3 flesjes per dag, proteine verrijkt) of sondevoeding. Bij die laatste optie had ik 2 mogelijkheden. In de maag leggen, of in de dunne darm.. (omdat ik last heb van mijn maag, zou je op de laatste manier dus de maag ontlasten, en alleen blijven eten wat ik eet). Natuurlijk ga ik niet gelijk voor de sondevoeding kiezen. Dat is wel de makkelijkste keuze, maar zeker niet de fijnste denk. Alhoewel… Ik ben ondertussen een paar dagen begonnen met de drinkvoeding. Van de paar smaken die er maar waren, vielen qua zoetheid en voorkeur al een aantal smaken af. Bleven 2 smaken over.. Donderdag moest ik er 1 leegdrinken, vrijdag 2, en vandaag 3… Dit om mijn maag er aan te laten wennen, want die protesteert overal tegen.. Vanaf het moment dat ik met de drinkvoeding begon, heb ik continue heftige maagpijn (eerst hele dag lichte maagpijn en bij maaltijden heftige maagpijn), en is de misselijkheid (die net wat minder leek te worden) weer in alle hevigheid terug. Dit zorgt er voor dat ik toch erg aan het twijfelen ben, wat het beste voor mijn maag is. Sondevoeding (tot in de darm) of toch maar doorbikkelen met drinkvoeding.. Mijn gewicht trekt zich nergens iets van aan.. Die blijft dalen…  en dalen… en dalen…

 Ik heb tot maandag de tijd.. Lukt het niet om de 3 flesjes drinkvoeding te blijven drinken met mijn maagpijn, dan word het sondevoeding.. Nu maar heel hard hopen dat mijn maag het accepteert… EN dat ik nog de zelfde hoeveelheid als eerst kan blijven eten…

 Wat betreft mijn longen lijk ik meer te gaan hoesten, en lijkt het ook moeilijker om slijm op te hoesten. Zou ik dan toch nog een longinfectie krijgen ook? Maandag weer een longfunctie.. Ik ben benieuwd!

Wordt vervolgd dus…

 

Geen opmerkingen: