maandag 14 april 2014

update


14 april 2014

Ondertussen zijn we alweer zo’n 6 weken verder. Afgelopen weken zijn er best wel dingen gebeurd waarover ik had kunnen bloggen, maar de zin ontbrak om er daadwerkelijk een blog over te schrijven.

 

De vraag die ik het meest krijg, is hoe het nu met mijn gezondheid gaat. Ik ben ondertussen 3,5 maand thuis uit het ziekenhuis, langer dan ik had verwacht toen ik op oudejaarsdag naar huis mocht. Niet dat het steeds geweldig met me gaat, maar nog steeds goed genoeg om thuis te blijven. Ik moet vooral oppassen dat ik niet teveel in een keer wil doen. Zodra ik meer ga doen, en te ver over mijn grenzen ga, speelt mijn buik (lever/maag) op, en ben ik flink beroerd. De vermoeidheid die bij de leverontsteking hoort is helaas nog wel aanwezig. Iets wat het extra lastig maakt om dingen op te bouwen. Toch is het mij afgelopen weken gelukt (met vallen en opstaan) om steeds een klein beetje op te bouwen. Het gaat niet snel, maar toch.. Ieder stapje is er één hé?

 

Wat betreft mijn longen gaat het ook een beetje met ups en downs. Ik heb tijden dan hoest ik me 3x in de rondte, en dan weer gaat het wat beter en lijkt het allemaal weer te stabiliseren. Afgelopen weken ben ik wel continue vitamine C gaan gebruiken. In de winter gebruik ik dit vaker, en het viel me op dat iedere keer als ik er een tijdje mee gestopt was, ik weer verkouden leek te worden. Nu ik het continue gebruik lijkt het erop dat ik meer weerstand heb, en de verkoudheden beter de baas blijf.

 

Genoeg over mijn gezondheid denk ik zo… Afgelopen tijd zijn er ook leuke dingen gebeurd. Zo was ik jarig, en werd op die dag ook mijn nichtje gedoopt. Met mijn nichtje gaat het goed, elke keer als we weer gaan “babyknuffelen” is ze weer gegroeid en een beetje veranderd. Verder hadden Erik en ik pas alweer een jaar verkering. Na samen een gezellige dag gehad te hebben, zijn we ’s avonds wezen wokken. Op naar het 2e jaar!

 

Wel leuk! De eigenaar van het wok-restaurant dat net was vernieuwd, zag dat ik foto’s aan het maken was, en kwam naar me toe. Na een gesprekje vroeg hij of ik foto’s wilde maken van het hele restaurant, omdat ze nog geen leuke foto’s voor op de site hadden van de nieuwe inrichting en de uitgebreide keuze van eten. Ik vond dit erg leuk, en beloofde hem wat foto’s te sturen waarna ik zijn mailadres kreeg. Toen wij aan het eind gingen afrekenen kregen we de drankjes van hem voor het maken van de foto’s. Zulke kleine dingetjes maken mij (extra) blij.

 

Verder ben ik in mijn vrije tijd veel aan het haken (veelal cadeautjes, dus kan ik nog niets over vertellen ;-) ). Zoals jullie merken gaat alles op het moment zijn gangetje.. Mijn gezondheid is niet top, maar lijkt wel stabiel, en het lukt me langzaam om kleine stapjes vooruit te doen. Nu maar hopen dat dit een recordtijd word tussen ziekenhuis opnames in, want zoals je begrijpt heb ik helemaal geen zin in een opname, en bevalt het mij prima thuis ;-)

 

Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: