donderdag 26 juni 2014

Bezigheden in het ziekenhuis




Dinsdag was het MDO van de artsen. Ze overleggen dan met alle disciplines over jou situatie, en besluiten met iedereen wat voor jou de beste behandeling op dat moment is. Na het MDO komen alle artsen en disciplines op de afdeling bij de patiƫnten langs. Voor mij hadden ze dit keer niet zoveel nieuws te melden. Ik blijf zowiezo nog een week hier, heb maandag weer een longfunctie, en dinsdag bespreken ze me weer op het MDO. Zelf had ik hier ook wel op aangestuurd, aangezien mijn longfunctie maandag 11% lager was dan de laatste poli controle, en ik voor de vakantie optimaal op wil knappen. In het ziekenhuis krijg ik 2 soorten antibiotica, en thuis zou dat er maar 1 zijn, omdat de andere alleen hier in het ziekenhuis gegeven word, in verband met de houdbaarheid na het klaarmaken. Als er vooruitgang te zien is, hoop ik de kuur met 1 antibiotica af te mogen maken, maar dan wel als ik weet dat ik al vooruit ga, en het alleen voor dat extra zetje is. We gaan nu natuurlijk geen extra risico nemen, zo net voor de vakantie.

 

Mijn dagen breng ik grotendeels door met de dagelijkse dingen van hier. Eten, drinken, jezelf verzorgen, medicatie nemen, fysiotherapie en artsenrondes. Daaromheen speel ik af en toe een spelletje op de computer, en natuurlijk heb ik ook mijn haakwerk en een boek mee. Hoewel ik met haken eigenlijk “tussen wal en schip” zit nu. Thuis was ik met een (wat groter) project bezig. Dat was bijna af, en de decoratie voor daarop heb ik hier afgehaakt. Ik heb thuis nog zo’n soortgelijk project liggen, maar daar heb ik best veel voor nodig, en dat vind ik hier in het ziekenhuis niet handig. Dus keek ik verder, en kwam ik uit bij een wat kleiner, nieuw project.. Enige nadeel: Ik had er wasbollen (van die ronde bakjes van de vloeibare wasmiddel) voor nodig. Maar gelukkig is overal een oplossing voor, en dus plaatste ik een oproep op facebook. Dat leverde gelukkig resultaat op, en vrijdag worden er wasbollen afgegeven voor me, hier in het ziekenhuis. Alleen even ophalen en het weekend kan ik dan besteden aan een nieuw project ;-) (ps. Heeft u/je nog wasbollen die u./je niet gebruikt of weg wilt gooien, bewaar ze voor me!) Tot die tijd vermaak ik me wel met andere kleine, leuke dingetjes haken, die nooit weg zijn ;-)

 

Vandaag is het weer bloedsuikercurve dag. De hele dag worden mijn suikers dan bijgehouden door de verpleging, zodat ze morgen bij het kleine overleg (dat is altijd op vrijdag) weer een totaalbeeld hebben van hoe het met me gaat. Vannacht heb ik nogal onrustig geslapen (eerst kon ik niet in slaap komen, toen was mijn spuit leeg, en vanmorgen was de spuit ook al vroeg leeg) dus ik denk dat ik me vandaag maar lekker rustig houd. Zodra er weer nieuws te melden is komt er weer een blogje.

 
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: