zaterdag 21 juni 2014

Opname in het ziekenhuis


Zoals ik eerder deze week al schreef, had ik het idee dat ik een infectie had. Woensdagavond begon ik ineens veel meer te hoesten, toen ik plat ging liggen om te gaan slapen. Ook overdag had ik al flink gehoest. Donderdag werd ik een heel stuk benauwder, en vrijdag verdween ook mijn eetlust. Gezien het snelle achteruit gaan, durfde ik niet langer aan te kijken, zoals eerst de bedoeling was (tot maandag). Ik heb dus gisteren een mail gestuurd naar het ziekenhuis, en uitgelegd dat ik een paar weken terug een bloeding had. Ook dat ik nu het idee had een flinke infectie te hebben. Rond de middag werd ik gebeld door het ziekenhuis. Mijn eigen arts is op vakantie, en daarom hadden ze overleg gehad met zijn vervanger. Ze vond opname beter voor me, en dus werd er meteen een bedje geregeld. Aangezien Erik deze week begon met proefwerken en mijn moeder ook werkte, belde ik mijn schoonzusje of ze me weg kon brengen. Gelukkig kwam het met de voedingstijden van mijn nichtje precies uit, en dus kon ze me naar den Haag brengen. Rond 16u kwam ik in het ziekenhuis aan, en werd ik naar mijn kamer gebracht. Ik vulde de anamnese in, had een gesprek met de dokter, kreeg een röntgenfoto en er werd bloed geprikt. Aan het eind van de middag kwam de CF-consulente mijn PAC aanprikken, en om 19u werd de eerste gift medicijnen aangesloten. Toen die was ingelopen werd de andere antibiotica aangehangen. De artsen hebben besloten dezelfde combinatie te geven die de vorige opname ook aansloeg. Men begon toen met de Tazocin (waar ik allergisch voor ben). Maar aangezien mijn longfunctie niet verbeterde en mijn lever daarop reageerde ging men toen over op de Meronem. Een antibiotica die in het verleden vaker niet hielp, maar juist vorige opname wel. Ik kreeg daarnaast Collistine. Dit is dus ook de combinatie die ik nu krijg. Nu maar hopen dat ik er lekker van opknap en mijn lever zich ook rustig houd. Ik hoop dat ik na een tijdje thuis verder mag, en niet de volledige 3 weken hier hoef te blijven. Maar goed, als dat wel zou moeten geef ik me er maar aan over.. Want ik vind het belangrijker dat ik straks in de zomer gewoon op vakantie kan. Komende tijd zal ik weer proberen regelmatig even een blog te schrijven, zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van hoe het met me gaat.

 
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: