maandag 23 juni 2014

Ritme zit er weer in...


Ondertussen zijn we een paar dagen verder, en ben ik helemaal gewend aan het ziekenhuisritme hier. ’s Nachts 1 of 2 keer wakker worden omdat de spuit leeg is, ’s morgens vroeg je ontbijt naast je bed, op vaste tijden eten en drinken voor je neus, iedere (doordeweekse) ochtend de zaalarts aan je bed, en noem het allemaal maar op. Hoewel ze allemaal erg goed voor je zorgen, mis ik het ritme thuis, en mijn eigen bezigheden toch wel. Hier zit je toch al snel de hele dag op je kamertje, met een enkele onderbreking van mensen die binnenlopen. Bezoek lig ik net te ver voor weg, om even snel langs te komen.

 

Afgelopen dagen stonden vooral in het teken van bijwerkingen van de antibiotica. Trillende spieren, zweten, duizelig zijn en flinke hoofdpijn. Vandaag lijkt dit voor het eerst wat beter, maar zodra ik me wat meer inspan komt het weer terug. Vandaag is er ook weer bloed geprikt, een kweek weg gegaan, is het curvedag (worden mijn bloedsuikers de hele dag bijgehouden), en mocht ik vanmiddag longfunctie blazen. Mijn longfunctie is (zoals verwacht) flink lager dan laatste keer. Morgen is het groot overleg, dus dan horen we of de artsen nog nieuws hebben, of dat ze bij het plan van aanpak blijven, wat vrijdag is gemaakt.

 
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: