donderdag 19 juni 2014

Soms zit het mee.. Soms zit het tegen..



2 weken nadat ik op controle was geweest, kreeg ik een longbloeding. Nog niet eens hersteld van mijn lever, die een flinke klap kreeg, had mijn lichaam weer een tegenslag te incasseren. Het gebeurde op vrijdagavond laat, en dan is het dus altijd de vraag.. Ga ik gelijk bellen en loop ik een hele grote kans op het antwoord: “Kom maar” of ga ik morgen ochtend bellen… Ik besloot het aan te kijken. Het bloeden was gestopt, en ik was zo moe dat ik niet moest denken aan een ritje naar den Haag. De volgende ochtend om 8u belde ik naar de dienstdoende longarts, en deze schreef mij (na overleg met mijn eigen arts) medicijnen tegen de longbloeding voor. Ik moest deze 5 dagen slikken. Ook ben ik 2 dagen gestopt met mijn slijmverdunner vernevelen (deze staat er om bekend dat je er longbloedingen van kan krijgen). Ondertussen zijn we 3 weken verder, en zijn de longbloedingen gelukkig (tot nu toe) nog weggebleven. Wel heb ik al mijn conditie ingeleverd, dus mag er weer flink wat opgebouwd worden.

 

Gelukkig is de pijn en misselijkheid van de (beginnende) leverontsteking weer verdwenen, maar helemaal optimaal is mijn eetlust nog steeds niet. Laten we zeggen dat ik net genoeg eet, om op gewicht te blijven.. Helaas heeft de longbloeding er wel voor gezorgd dat ik meer aan het hoesten ben, en ook wat benauwder begin te worden. Ik kijk het nog even aan, maar als het achteruit blijft gaan, ga ik begin volgende week even contact opnemen met het ziekenhuis. Want ja.. Het is allemaal wel leuk om aan te kijken, maar ik hoop in de zomer ook een tijdje op vakantie te gaan, en dan wil ik niet net met infuus zitten. Voor nu maar goed opletten met wat ik doe. Niet teveel (dan gaat mijn lever weer opspelen), niet te weinig (dan bouw ik geen conditie op) maar proberen een goede balans erin te vinden. En dat is nog best even lastig, nadat het een hele tijd “goed” ging, en redelijk veel kon. Als je dan opeens veel inlevert, is het letterlijk afzien en telkens weer aftasten wat je wel en niet kunt.

 

Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: