zaterdag 5 juli 2014

Is drie keer scheepsrecht??




Nog even een korte blog, om de nieuwe ontwikkelingen met jullie te delen. Gisteravond ben ik begonnen met de antibiotica waar ik allergisch voor ben. Per 6 uur, werd de dosering een beetje opgehoogd. Vanmorgen is er bloed geprikt, en vanmiddag kreeg ik daar de uitslag van. Kort gezegd? Mijn lever reageerde al teveel op de antibiotica, om er nog verder mee door te gaan. En dat terwijl ik nog maar op 1/4  van het opbouwschema zat. (tijdens bloedprikken op 1/9). Er waren toen 2 opties. Doorgaan met de antibiotica die ik afgelopen 2 weken had (en die niet werkte), of een andere antibiotica proberen, waarvan niet zeker is of hij gaat helpen. Dit laatste is het nu geworden. Ik ben dus begonnen met een andere antibiotica, maar men weet niet of ik er op ga reageren. Dat is de grote vraag.

 

Ik krijg van verschillende kanten de vraag wat nu het vervolgplan is, en wat er nu gaat gebeuren als deze antibiotica ook niet werkt. Er is daar maar een antwoord op te geven. Ik weet het niet.. De artsen laten zich daar ook niet echt over uit. Kort samengevat is het verhaal zo: Ik had 2 antibiotica, waar ik op reageerde. De ene sloeg bijna altijd aan, de andere sloeg soms aan. De antibiotica die ik afgelopen 2 weken had, was degene die soms aanslaat. Maar nu dus niet. De andere reageert mijn lever nu negatief op (leverwaarden stijgen). Dus mag ik nu niet.. Wat hebben we dan nu nog? Dat is ook een beetje onzeker. We zijn nu met (zoals de arts het gisteren noemde), de derde keus gestart. Er is een mogelijkheid dat hij aanslaat, maar de kans is net zo groot dat hij niets doet. Verder dan deze stap word er nog niet gekeken. Gewoon omdat ik niet veel mogelijkheden meer heb. Er word nu eerst afgewacht wat deze antibiotica doet, en wat maandag mijn longfunctie is. Dan kijkt men weer verder.
Groetjes

2 opmerkingen:

Astrid zei

Hoi Marianne, kan mij voorstellen dat je denkt: wat nu?? Er komt weer een oplossing hoor. Ik heb soortgelijke dingen al meerdere keren meegemaakt en ben ook naar huis gestuurd met nu kunnen we niets meer verzinnen.Nu 20 jaar later ben ik er nog. Op moment werkt de enige ab niet die ik nog mocht krijgen ook niet meer, maar mijn overtuiging is dat er wel weer iets bedacht wordt, ook voor jou!! Groetjes en hou de moed erin

Mara zei

Hoi Marianne (en hoi Astrid:)),

Inderdaad, dat is ook het vertrouwen wat ik in de artsen van het haga heb; ze verzinnen het wel! Mijn dokter h. komt iedere keer weer met verrassende ideeen en nieuwe onderzoeken die hij gelezen heeft. Dat gaan ze vast ook voor jou doen!

Liefs.