dinsdag 15 juli 2014

Naar huis

Vandaag is het weer dinsdag. Dinsdag betekent MDO. Na het MDO komen de artsen langs. Gisteren had ik al longfunctie geblazen, en deze bleek iets vooruit gegaan te zijn, tegen de verwachtingen in. In de loop van afgelopen week, ging ik me ook minder benauwd voelen, dus klopte de longfunctie wel met mijn gevoel. Helaas ben ik wel afgelopen weekend behoorlijk gaan hoesten. Dus wat ze nu zouden gaan zeggen was een grote verrassing.

 

Toen de artsen kwamen hadden ze een vrij korte boodschap. Je mag naar huis, en hoeft ook geen thuisinfuus. Op mijn vraag of het hoesten geen kwaad kon, en of het geen beginnende infectie was, waren ze vrij duidelijk. Hoesten doe je thuis ook wel eens, en het kan zijn dat het overgaat zonder dat je er wat aan doet. Daarbij ben ik 3,5 week in het ziekenhuis, en verwachten ze niet dat langer door behandelen zin heeft. Maar ook het stukje antibiotica telt waarschijnlijk mee. Ik heb niet veel opties meer, en hoe langer je behandelt, hoe groter de kans is dat je resistentie opbouwt. Dus mag ik vanmiddag lekker naar huis.

 

Over 6 weken mag ik me weer melden op de poli, voor een controleafspraak. En tot die tijd hoop ik lekker thusi te zijn en conditie op te bouwen.

 
Groetjes Marianne

Geen opmerkingen: