vrijdag 4 juli 2014

Tegenslag: Ab-switch




Vandaag moest ik weer longfunctie blazen. En die viel tegen! Hij was weer terug bij af, hetzelfde als mijn beginwaarden deze opname.. Dag naar huis gaan, dag thuisbehandeling.. Aan het eind van de middag had ik een gesprek met de longarts en de zaalarts. Om kort te zijn, we hadden een dilemma. We konden met alleen een luchtwegverwijder erbij aankijken tot maandag. We konden ook gelijk antibiotica switchen. Nu zou het niet moeilijk zijn, als ik “normaal” kon switchen.. Maar wat is het verhaal: de andere antibiotica ben ik niet alleen allergisch voor.. In december reageerde mijn lever daar ook negatief op.. Aan de andere kant komt de vakantie steeds dichter bij, en helpt de Meronem (die ik al 2 weken heb) ook niet. Dat lijkt me duidelijk… Dus besloten we toch de stap te maken. We switchen van antibiotica, prikken iedere dag bloed om de leverwaarden in de gaten te houden, en stoppen zodra de leverwaarden ook maar iets gaan stijgen.. Daarbij krijg ik een puf erbij om mijn luchtwegen meer open te zetten (ze vermoeden dat mijn luchtwegen verkrampen). Maandag weer blazen, en dan kijken of we doorgaan op deze voet of niet. Of mijn lever reageert op de antibiotica of niet. Of ik ervan op knap of niet.. De prednison word dus waarschijnlijk geen stootkuur, maar slik ik net zo lang als de kuur duurt, de medicatie tegen de allergie is gestart, en de mentholpoeder en koelzalf staan te wachten.. Nu maar hopen dat mijn lever niet reageert, mijn longen wel reageren, en ik eindelijk begin met opknappen…!
Groetjes Marianne

1 opmerking:

Anoniem zei

Veel, heel veel sterkte en beterschap gewenst! Groetjes, Dinny Westerbeke