vrijdag 31 oktober 2014

De beslissing

Mijn arts heeft gisteren eind van de middag besloten dat ik mag beginnen met medicijnen tegen de schimmel. Wel moeten we hierbij mijn lever goed in de gaten gaan houden.

 

Vanmorgen heb ik aan de zaalarts overige vragen gesteld, die nog bij me opkwamen, nadat de zaalarts gisteren kwam vertellen dat we met medicijnen gingen beginnen. De zaalarts nam alle tijd voor me en gaf antwoord op mijn vragen. Men denkt dat ik een invasieve aspergillose heb. Dit is een longontsteking door een schimmel. Doordat die schimmel helemaal ingenesteld zit in mijn long, heb ik daar ook bloedingen door. De pijn die ik heb, komt daar ook vandaan. De plek waar ik pijn heb, is namelijk precies de plek van de ontsteking. Waarschijnlijk is het longvlies dus ook ontstoken, wat de pijn veroorzaakt, die ook kan uitstralen naar de schouder en naar de voorkant van mijn ribbenkast. Het lijkt er dus op dat we gevonden hebben wat mij ziek maakt. De verwachting is, dat als de medicijnen aanslaan, en mijn lever er niet op reageert, ik er wel weer helemaal vanaf kan komen, alleen zal het maanden duren voor mijn longen “schoon” zijn. De rest van mijn leven blijf ik ook wel extra gevoelig hiervoor. Voor nu dus afwachten wat de medicijnen (en mijn lever) gaan doen. Zaterdag en maandag bloed onderzoek. Maandag ook longfunctie. Dan kijken we dinsdag met het groot overleg verder. Spannende dagen dus weer. Ik wens jullie allemaal een goed weekend en tot volgende week.

 

Ohja… Voor ik het vergeet.. Bij de AH hebben ze op het moment kristalzegels die je kunt sparen, waarmee je dan kristal kan kopen. Heeft u/jij zegels, en doe je er niks mee? Ik verzamel ze!

 

Groetjes Marianne

 

 

 

 

Geen opmerkingen: